Det var ju olyckligt.

Herregud vilken jävla kväll det var igår.. Vet inte ens vart jag ska börja..

Pappa ville att jag skulle komma hem till honom och äta pizza, så jag drog dit. Allt var som det skulle,
pappa bad mig skära kött vilket jag gjorde och då skar jag upp tummen NO BIG DEAL.
Men DÅ kände jag att något inte var som det skulle, började bli riktigt yr, såg suddigt och sa; pappa jag mår inge bra, det känns som att jag ska svimma.

& han sa ;äschdå! För det var ju ingen grej, hur många gånger har man inte skurit sig..

Sen vinglade jag till toaletten och hade verkligen INGET begrepp om någonting, allt var helt helt helt suddigt.
Så ramlade jag ihop där inne, slog i ryggen och huvudet.

Då kom pappa springandes men jag var inte medvetande utan det här berättade han, tillslut fick han någolunda kontakt med mig. Jag kunde säga några ord och svara om jag hade ont någonstans så han bar mig till sin säng och tillslut kvicknade jag till. Men hade fortfarande ingen verklighetsuppfattning, jag hade ingen som helst känsel i vänster handen, och det blev bara värre och värre för sen kände jag ingenting och då menar jag INGENTING i armen heller, pappa fick nypa mig flera gånger men jag reagerade inte. Så jag tänkte okej nu har jag blivit förlamad.. Och mitt liv är så jävla över.

Pappa hängde på telefonen och skulle precis ringa 112, men jag sa att det inte behövdes och att det började kännas bättre. bara jag fick vila en stund.

Allt var så jäkla konstigt bara, kändes som att jag var stupfull fast det var jag ju verkligen inte, hade inte druckit en droppe.
Helt plöstligt kändes det som att någon stog på min bröstkorg och att någon högg mig i hjärtat med en kniv det gjorde så jävla ont! trodde att jag skulle dö, så då ringde jag 1177 och frågade vad jag skulle göra. Dem sa att jag skulle åka in på engång, så jag tog en taxi dit. Sa åt pappa att han verkligen inte behövde följa med för så illa var det inte. MEN .... När jag kommer fram till akuten, kliver ur bilen och går in på mottagningen så ramlar jag ihop igen och blir medvetslös. Vet inte alls hur länge jag låg där men de borde inte varit lång tid, jag minns att jag hörde en massa röster som skrek mig i öronen och då vaknade jag. Det var en kille som hittade mig som bar upp mig på en bår och jag hade så jäääääävla ont i ryggen att jag skrek rakt ut hahaha! vilken lekstuga!
och dom skulle få av mig min tighta skinnjacka, hade så ont att jag var på väg att ta den ena och slå den andra!

Sådär går det när man ska klara sig själv.. Haha!

Dom tog EKG på mig och sprang med mig upp till hjärtintensiven för jag var borta igen, och hjärtat slog ibland, och ibland inte alls så fick ligga kopplad till den där maskinen hela tiden.
Tog en massa prover och först sa dem ; Det här kan röra sig om en hjärtinfarkt, VA?
och sen heltplöstligt trodde dom att jag var hjärndöd höll jag på att skriva, men att jag hade fått en hjärnblödning och menade på eftersom jag inte kunde röra min arm och hade tappat så pass mycket känsel.
Dom kände ju på huden genom att sticka mig med nålar och jag kände absolut ingenting. Här började jag fundera om det fanns något fönster man kunde slänga sig ut ifrån men kom på rätt snart att jag låg på bottenvåningen så det sket sig ju. Men men!

Blev röntgad och det visade ingen hjärnblödning så det var ju tur.

nej nu orkar jag inte skriva mer, dem kom fram till att det var hjärtsvikt + syrebrist ihjärnan men jag är återställd nu wohoo!





Kommentarer
Postat av: Anonym

gummi lumman då!!!

2011-04-11 @ 20:41:20
Postat av: Jennie svarar;

Love you hunnie!! <3

2011-04-20 @ 03:46:36
URL: http://dirtyu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0