En dag på Marknaden med mina hjärtan! ♡

Igår var jag(och magen),baby,Sofia och Lucas på höstmarknaden! Det var riktigt varmt och skönt och jag har åkt massa "bebisvänliga" karuseller tillsammans med Lucas och jag fick åka gratis haha hmm undrar varför!
Sen ville Lucas upp i hoppborgen med en jättelång rutschkana så det var ju bara att ta av sig skorna och hoppa in, haha! nej sanningen var den att dessa små steg av gummi upp till rutschkanan som barnen skulle sätta fötterna på för att komma upp vår TRASIGA! Då vart jag riktigt irriterad, för det första så kan barnen ramla ner och slå sig och för det andra så kommer dom inte ens upp! Fattar inte hur man kan ställa upp en borg som är trasig, så fick förklara mig på engelska till biljettkillen att Lucas inte ens kunde komma upp så jag ville gå in och hjälpa honom att komma upp annars var det ju meningslöst. Men det var inga problem så jag hoppade in haha och jääävlaRR vad det tog emot i ryggen , stå och knuffa upp Lucas med ena handen på rumpan och den andra höll jag i mig och försökte klättra hahaha vilket kaos men det gick faktiskt jättebra!
Jocke och Sofia stog och skrattade åt mig där nere! vilket jag också förstår haha!
och jäklar vad jag brände gummi på vägen ner för kanan alltså herregud vad det sved i ryggen när linnet åkte upp! men vad gör man inte för barn ;)

Sen gick vi runt och kikade på alla stånd med allt ifrån tofflor,t-shirts,smycken,våfflor,langos,väskor till torkat renkött, haha! jag köpte en nyckelhållare då vi alltid slarvar bort våra nycklar, en ljushållare med ett budskap samt en tavla med budskap, nöjd tjej! Sen vart det langos,majskolvar,korv med mos och en massa räksallad och ja listan kan göras lång haha! vi åt så vi höll på att kräkas men gott var det! Något som var rätt kul var att när jag skulle beställa allas mat så skulle jag även beställa päronfestisar och vad tror ni jag säger HAHA... " juste och sen vill jag ha tre päroncider också " och dom kvinnorna började asgarva då dom både såg och visste att jag var gravid grundat på min alltextrapå-beställning (var ju tvungen att förklara mig haha) men då så dom det att ja det vore väl gott men det kanske är bäst att vänta tills efter förlossningen! och gud vad vi skrattade, riktigt trevliga kvinnor, dom började prata om sina cravings och deras gravidminnen från när dom själva väntade vilket var väldigt kul att höra på! :} Dom kände igen sig i mig iaf, då kände jag mig en aning lättad faktiskt haha! Den bara för jag hade beställt så mycket så var som gulliga och gav mig en stor kartong jag fick maten serverat på för att jag skulle slippa bära allt och riskera att tappa något! så gulliga!
Det blev en heldag på marknaden från eftermiddagen till kvällen var vi där och bara myste skrattade och hade kul. När vi kom hem så var det kräftskiva på gården så vi satte oss bland våra grannar och pratade lite innan det var dags för Lucas att sova. Sofia var kvar till halv elva så men då gick inte bussen till Hallstahammar som den skulle så jag fick ta moppen till station (som ligger tre minuter från vårt hem haha ;D tröt
gravid kvinna liksom, ) där Sofia stod och frös stackarn. Så jag höll henne sällskap tills hon åkte hem. sen var det bara hem och ha vuxentid med baby! ♡ Riktigt mysig dag!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0